החזר מס – איזה מסמכים נדרשים?

מדריך לבדיקת זכאות להחזרי מס
מדריך לבדיקת זכאות להחזרי מס
נובמבר 18, 2019
תרומות כהוצאה מוכרת לצורכי מס
תרומות כהוצאה מוכרת לצורכי מס
נובמבר 18, 2019

החזר מס – איזה מסמכים נדרשים?

החזר מס - איזה מסמכים נדרשים?

כל אדם ששילם למס ההכנסה סכום גבוה יותר מהדרוש, זכאי לקבל החזר מס. בדיקת סכום המס מתבצעת בתם שנת המס, במהלך תקופה זו נבדק סכום המס ששולם על ידי האדם במהלך השנה ומושווה לסכום המס שהיה על האדם לשלם.

החזרי המס יכולים להינתן לשכירים ולעצמאיים ולכן חשוב מאוד לעקוב אחר הנושא, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על מדינת ישראל שאינה מקלה על אזרחיה (בלשון המעטה) בענייני המיסים.

ישנן מגוון סיבות שיכולות להוביל לזכאות להחזר מס. במקרה שמדובר על שכיר לדוגמה, עשוי העובד לקבל החזר מס משום שלא הייתה התאמה בין ניכוי המס במקור ובין הכנסתו השנתית. חוסר ההתאמה יכול להיות בין היתר תוצאה של עבודה לא רציפה או טעויות בסעיפים של הפטור והניכוי.

אילו מסמכים יש להגיש לצורך בדיקת החזר המס?

כדי לבדוק האם מגיע לשכיר לקבל החזר מס, יהיה עליו להגיש את המסמכים הבאים:

  1. צילום של תעודת הזהות וספח פתוח של מגיש הבקשה ושל בת או בן זוגו.
  2. טפסי 106 של מגיש הבקשה ובן או בת זוגו. הטפסים צריכים לחול על ששת השנים האחרונות. במידה שהטפסים אינם נמצאים ברשות מגיש הבקשה ובן או בת זוגו, אפשר לקבל אותם ממס ההכנסה. כדי לעשות זאת יש להגיש טופס 1245.
  3. אישור ביטוח חיים לכל שנה מששת השנים האחרונות. במידה שאין ברשות מגיש הבקשה את האישורים הללו, ניתן לקבל אותם מחברת הביטוח.
  4. טופס 867 מהבנק לכל שנה מששת השנים האחרונות. כמו כן, יש להגיש את הטפסים מבית השקעות או ברוקר לכל שנה מששת השנים האחרונות. אפשר להזמין את הטפסים מהבנק.
  5. אישור על חיסכון בחברות ביטוח/ קרן השתלמות או פדיון קופת גמל. במידה שאין למבקש הבקשה את המסמכים הללו, ניתן לבקש אישור שניתן על ניכוי מס במקור בשל המשיכה.
  6. טופס 161 (אישור על פיצוי פרישה). במידה שישנו אישור מפקיד השומה, יש לצרפו.
  7. אישור על קרנות השתלמות או הפקדות בקופת גמל שבוצעו בנפרד למקום העבודה. במידה שאין למגיש הבקשה את האישורים הללו, ניתן לבקש אישור שנתי למס הכנסה עבור כל שנה מששת השנים האחרונות.
  8. אישור בעבור תשלומי מס שבח.

כל כך קל לבדוק האם ישנה זכאות להחזרי מס

במידה שאתם מעוניינים לבדוק האם מגיע לכם לקבל החזר מס ממס הכנסה, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו: צדק תרדוף, החזרי מס אונליין" ונערוך עבורכם את כל הבדיקות הנחוצות.

החברה שלנו מתמחה בתחום המיסוי ועורכת בדיקות החזרי מס לעובדים רבים שמעוניינים לבדוק האם הם זכאים לקבלת החזר מס הכנסה.

במידה שתפנו אלינו, נלווה אתכם לאורך כל התהליך, לרבות שלב איסוף המסמכים, בצורה זו נוכל להבטיח שכל המסמכים הנחוצים יוגשו כהלכה.

אנשי המקצוע המנוסים שלנו – יועצי המס ורואי החשבון ייבחנו את כל הנתונים בקפדנות ובמידה שנמצא שאתם אכן זכאים לקבל החזר המס, נפעל במרץ כדי להבטיח שתקבלו את הכספים.

בדיקת הזכאות הינה קלה ומתבצעת דרך האינטרנט, כך שלא תצטרכו להשקיע מאמצים או לבזבז זמן יקר. נשמח לעמוד לשירותכם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *