החזר מס בגין פיטורין

זכאות להחזרי מס – הידעתם? אולי גם אתם זכאים לקבלת החזר מס
נובמבר 18, 2019
החזר מס בגין הוצאות לשכירים
ינואר 23, 2020

החזר מס בגין פיטורין

שכירים ועצמאים רבים במדינת ישראל משלמים סכומים משמעותיים מתוך הכנסותיהן מדי חודש למס הכנסה. נכון שאין ברירה ונכון שזה המצב בכמעט כל מדינה בעולם, אך עם זאת, האם העלאתם בדעתכם לבדוק האם מגיע לכם לקבל החזר כספי מהמדינה? המודעות להחזרי מס לשכירים הולכת וגוברת בשנים האחרונות ורבים מנצלים את זכותם מידי שנה לבדיקת זכאות להחזר מס. יש מספר סיבות בגינן תוכלו לדרוש החזר מס, במאמר הבא נדון בהחזרי מס בגין פיטורין.

פוטרתם? אתם זכאים להחזר מס

פיטורין זה לא דבר נעים. מעבר לאבדן המסגרת והיציבות הכלכלית, תקופת אבטלה וחיפוש אחר מקום עבודה חדש אינה פשוטה ודורשת סבלנות, אורך רוח ובעיקר חסינות כלכלית.

החדשות הטובות הן, שלאור הפיטורים אולי גם אתם תמצאו זכאים להחזר מס לשכירים בגין פיטורין. נשמע טוב מידי? אולי. בפועל, מאות שכירים נמצאים זכאים מידי שנה להחזר כספי מהמדינה. בררו היום אם אתם עומדים בקריטריונים הנכונים להגשת בקשה להחזר, אל תפספסו את זכאותכם.

למה מגיע החזר מס כתוצאה מפיטורין?

שכירים משלמים לאורך כל השנה מידי חודש מיסים בהתאם לתיאום המס שנערך בשנה שחלפה. הנחת המוצא היא שאם אתם שכירים, המשכורת החודשית שלכם צפויה להיות באותו הסכום בכל חודש, מה שאומר שבכל שנה תשלמו גם את אותו סכום של מיסים. במדינת ישראל אנו מתקזזים עם רשויות המיסים רק פעם אחת בשנה ולא לאורך שנת העבודה. במידה ופוטרתם, והכנסתכן החודשית השתנתה הרי שאינכם מחויבים לשלם מיסים בגובה זהה למשכורת האחרונה שהייתה לכם בתור שכירים. העובדה הזאת ברורה לכולנו, אך רשויות המיסים אינן מעודכנות מידי יום ואינן בקיאות במצבכם הנוכחי באופן מיידי, ולרוב הן דורשות מכם לשלם בדיוק את אותו גובה של מס. מכאן, שקיים פער מסוים אותו אתם זכאים לדרוש חזרה, כהחזר מס בגין פיטורין.

איך מגישים בקשה להחזרי מס?

אנשים רבים נמנעים מלדרוש את הזכות שלהן לבדיקת החזר מס מסיבות רבות. בסופו של דבר מדובר בהליך פשוט יחסית שניתן לבצע לבד או באמצעות איש מקצוע. היתרונות של איש מקצוע בטיפול בנושא היא השקט שלכם והיכולת שלו לרוב להשיג החזר בסכום גבוהה מההחזר שאתם הייתם צפויים לקבל. איש מקצוע או חברה המתמחה בכך, בקיאה בכל הסעיפים בגינם אתם עלולים להיות זכאים להחזרי מס כשכירים, יודעת לדרוש את ההחזר המדויק ולוודא טיפול מהיר בתהליך.

החזרי מס הכנסה ניתן לדרוש רטרואקטיבית עד שש שנים אחורה. אין סיבה שלא תבדקו עוד היום אם גם לכם מגיע לקבל החזר כספי בגובה של עד אלפי שקלים ממס הכנסה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *