תרומות כהוצאה מוכרת לצורכי מס

החזר מס - איזה מסמכים נדרשים?
החזר מס – איזה מסמכים נדרשים?
נובמבר 18, 2019
כיצד מבצעים החזר מס שנתי?
כיצד מבצעים החזר מס שנתי?
נובמבר 18, 2019

תרומות כהוצאה מוכרת לצורכי מס

תרומות כהוצאה מוכרת לצורכי מס

מדי שנה נתרמים על ידי משקי הבית בסביבות 3.5 מיליארד שקלים. למרות שמדובר על תורמים רבים, מעטים מהם משקיעים את הזמן כדי לבדוק האם מגיע להם לקבל החזר מס בגין התרומות. מכיוון שהתורמים אינם פועלים כדי לקבל את ההחזר, הם לא מקבלים את הסכומים שמגיעים להם. כמובן שכדי שהתרומה תחשב להוצאה מוכרת לצרכי מס, עליה לעמוד בתנאים מסוימים.

מהם התנאים לקבלת החזר מס עבור תרומה?

במידה שמדובר על תרומה למוסד מוכר, יהיה תורם הכספים זכאי לקבלת זיכוי בגובה של 35%. זיכוי זה הוא קיזוז מהמס ששולם.

במידה שהתורם נתן 300 שקלים למשל, הוא יהיה זכאי לקבל עבור התרומה 105 שקלים. כדי להיות זכאי לקבל החזר המס, יש לתרום סכום שגבוה מ- 180 שקלים, כאשר כפי שצוין – מס ההכנסה צריך להכיר במוסד שקיבל את התרומה.

אם בוחנים את הנתונים, נראה שבערך 20-30 אלף עובדים מקבלים החזרים, יחד עם זאת מאות אלפי אנשים אינם פועלים כדי לקבל את החזרי המס, זאת למרות שהם זכאים לקבל את ההחזרים.

סיבה מרכזית לכך שהזכאים אינם מבצעים את הפעולות הדרושות כדי לקבל את ההחזר, היא שהם לא מעוניינים "להתעסק" עם מס ההכנסה ומעדיפים לוותר על ההחזר שכן הם לא רואים בו סכום משמעותי ששווה את הפנייה. חשיבה זו אינה נכונה, משום שהסכומים הללו מצטברים ויכולים להגיע לאלפי שקלים.

אז איך מקבלים את ההחזר?

ניתן לקבל את ההחזר באותה שנה שבה התרומה ניתנה. כדי לעשות זאת יש למלא טופס 116 (תיאום מס) ולצרף את הקבלה המקורית שניתנה עבור התרומה. בנוסף לכך, יש לצרף את תלוש השכר האחרון שניתן מהמעסיק. כל התהליך מתבצע דרך מקום העבודה של האדם שתרם את הכספים.

החזר המס יתבצע דרך תשלום השכר, במילים אחרות – העובד שתרם ישלם מס מופחת על שכרו בחודש הבא. במידה שהשכיר שנתן את התרומה לא ניצל את ההטבה במהלך השנה שבה התרומה ניתנה, הוא יכול להגיש את הבקשה לקבלת החזר המס עד שש שנים אחורה.

אל תפחיתו בסכומים שנראים לכם קטנים – סכומים אלו עשויים להצטבר ולהגיע לאלפי שקלים

אם תרמתם למוסד שמוכר על ידי מס ההכנסה וסכום התרומה גבוה מ- 180 שקלים, כדאי לכם שלא להמעיט בחשיבותו של הסכום, משום שכפי שצוין – החזרי המס עשויים להצטבר ולהגיע לסכומים משמעותיים.

במידה שאתם מעוניינים לבחון את הנושא, אתם מוזמנים לפנות אל החברה שלנו: "צדק תרדוף החזרי מס אונליין" ואנו נערוך את כל החישובים הדרושים.

כחברה שמתמחה בתחום המיסוי ועוסקת בתחום במשך שנים רבות, סייענו ללקוחות רבים לערוך בדיקות החזרי מס ולקבל את הכספים להם הם זכאים.

החברה שלנו מאפשרת ביצוע של בדיקה מהירה דרך האינטרנט, כך שכל אחד יכול לבצע את התהליך במהירות.

אנו מלווים את לקוחותינו לאורך התהליך, עורכים את הבדיקות הדרושות ובמידה שנמצא שלקוחותינו זכאים לקבל החזר מס, אנו דואגים לכך שזכאותם תתממש.

אתם מוזמנים לפנות אלינו ונעניק לכם שירות מקצועי ואמין. תוכלו ליצור קשר דרך הטלפון או למלא את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *