זכאות להחזרי מס – הידעתם? אולי גם אתם זכאים לקבלת החזר מס

כיצד מבצעים החזר מס שנתי?
כיצד מבצעים החזר מס שנתי?
נובמבר 18, 2019
החזר מס בגין פיטורין
ינואר 9, 2020

זכאות להחזרי מס – הידעתם? אולי גם אתם זכאים לקבלת החזר מס

מס ההכנסה גובה מאתנו לא מעט כספים מדי שנה, ופעמים רבות מגלים העובדים שהם שילמו סכום גבוה מהדרוש. מצב זה נשמע מוזר למדי, אך הוא עשוי להתרחש. מצבים בהם עובד משלם סכום גבוה מהדרוש, מקנים לו את הזכאות לקבל החזר מס.

אבל כיצד זה קורה בעצם? איך זה יכול להיות שמס ההכנסה גובה סכום גבוה מהדרוש? ננסה להסביר את הנושא החשוב הזה.

זכאות להחזרי מס – דוגמאות למצבים בהם מגיע לעובד לקבל החזר כספי

נתחיל בזאת שיש לשלם את המס מדי חודש, כאשר החישוב של כל החוב נעשה מדי שנה, בשל כך עשויים להיווצר מצבים בהם סיכום התשלומים נמוך מהסיכום שהיה אמור להיווצר. במצבים אלו יהיה העובד זכאי לקבל החזר. ישנם מגוון מקרים בהם יהיה משלם המיסים זכאי לקבלת החזר מס. להלן מספר מקרים נפוצים שעשויים להוביל לזכאות זו:

  • מקרים בהם מגיעות למשלם המס נקודות זיכוי שלא הוזנו.
  • מקרים בהם משלם המס לא עדכן את מס ההכנסה לגבי היותו סטודנט (סטודנטים זכאים להטבות).
  • מקרים בהם המשלם לא עדכן את מספר ילדיו (מתקבלות נקודות זכות על ילדים בגילאים מסוימים).
  • מצבים בהם אדם עובד בשני מקומות עבודה ומעלה. אם לא נעשה תיאום מס, ייחשב שכרו של העובד במקום העבודה השני בהתאם למדרגת המס הגבוה (לא תמיד הדבר נכון).
  • במקרה של פיטורים – למשל, במצב בו עובד עבד מספר חודשים ולאחר מכן פוטר מעבודתו כאשר בחודשים האחרים של השנה הוא לא עבד ולכן לא הגיע לרף השנתי.
  • במקרה של חופשת לידה – במצב זה היולדת לא עובדת בכל השנה.
  • במקרה של הפרשה עצמאית לחיסכון פנסיוני.
  • במקרה של השקעה בבורסה – שכן על המשקיע לשלם רק על רווחים שמומשו. במקרה שההפסדים גדולים מהרווחים, עשוי המשקיע בבורסה להיות זכאי לקבלת החזר.

האם גם אתם זכאים לקבלת החזר מס?

כפי שניתן להבין – ישנן מגוון סיבות שיכולות להוביל לכך שעובד יהיה זכאי לקבלת החזר מס. יחד עם זאת, לא כל העובדים שזכאים לכך מבקשים את ההחזר הכספי.

סיבה מרכזית לכך היא החשש ממס ההכנסה. כמו כן, עשויות הסיבות להיות מחסור בידע לגבי המקרים שיכולים להוביל לזכאות או לגבי האפשרות לבצע בדיקת זכאות.

במידה שאתם מעוניינים לבצע בדיקת זכאות להחזרי מס, תוכלו לפנות אל החברה שלנו – "צדק תרדוף". החברה שלנו מתמחה בתחום המיסוי ועוסקת בתחום מזה שנים רבות.

במהלך שנות פעילותינו, ליווינו אלפי אזרחים שהיו מעוניינים לבדוק האם הם זכאים לקבלת החזר מס, ובמידה שנמצא שהם זכאים לקבלת ההחזר, סייענו להם לקבלו.

אם תקבלו מאתנו שירות, תוכלו לדעת במהירות האם אתם זכאים לקבלת ההחזר. תוכלו לבצע את כל התהליך דרך האתר שלנו ואנו כבר נדאג לבצע את כל הבדיקות והפעולות הנחוצות, כאשר התקשורת מולכם תתבצע דרך האזור האישי שלכם, הוואטסאפ או המייל.

נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם לאורך כל שלבי התהליך עם מינימום מאמצים מצדכם. תוכלו ליצור קשר דרך הטלפון או למלא את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר ונחזור אליכם בהקדם!

שכירים? אולי תתעניינו גם במדריך להחזרי מס לשכירים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *