קיבוע זכויות – מה זה בדיוק?

החזרי מס לשכירים – למי מגיע?
יוני 2, 2016
מדריך לבדיקת זכאות להחזרי מס
מדריך לבדיקת זכאות להחזרי מס
נובמבר 18, 2019

קיבוע זכויות – מה זה בדיוק?

החזרי מס לשכירים

הרבה אנשים שיוצאים לפנסיה אינם מבינים עד כמה חשוב לבצע תהליך של קיבוע זכויות. לתהליך זה יש השלכות רבות על כספי הפרישה שלהם. התהליך מתבצע מול מס ההכנסה כאשר העובד פורש מעבודתו והמטרה שלו היא לאפשר לפורש לקבל החלטות בנוגע לכספים שעליהם הוא רוצה להחיל את הפטור ממס, פטור זה כמובן מגיע לו.

הכספים עליהם ניתן לקבל את הפטור הינם כספים חד פעמיים, כספי קצבה או שילוב בין האופציות. כמו כן, יכול הפורש לבחור את הפטור שהוא יקבל בעתיד – בשנים 2020 ו- 2025, הסיבה לכך היא שמס ההכנסה יגדיל את הפטורים בשנים אלו.

חשיבותו של תהליך קיבוע זכויות

גובה הפטור שהפורש יקבל יכול להפחית את חבויות המס שלו באופן משמעותי. הפחתת החבויות יכולה לסייע לפורש לחסוך אלפי שקלים, כאשר החיסכון יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

יש לציין שגם פורשים שמרווחים סכומים נמוכים יחסית ואינם נדרשים לשלם מס, יכולים לבדוק האם ברשותם הכנסות אחרות עליהן הם חייבים לשלם מס. במידה שיש לפורשים אלו הכנסות אחרות שחייבות במס, יכול להיות שהפטור חל גם עליהם.

גם שכירים וגם עצמאיים זכאים לביצוע קיבוע זכויות בעת הפרישה, כאשר אפשר לבצע את קיבוע הזכויות לאחר שקצבת הפנסיה מתחילה להתקבל. הסיבה לכך היא שבשלבים מוקדמים יותר (לפני שמתחילים לקבל את הפנסיה), מס ההכנסה עוד לא מגדיר את העובדים כפורשים.

נשים יכולות לבצע את קיבוע הזכויות מגיל 62 או בעת קבלת הקצבה הראשונה של הפנסיה וגברים יכולים לבצע את קיבוע הזכויות מגיל 67 או בעת קבלת הקצבה הראשונה של הפנסיה (המאוחר בין השניים).

איך מבצעים קיבוע זכויות?

כדי לבצע את תהליך קיבוע הזכויות יש להגיש למס ההכנסה את טופס 161 ד'. בטופס יש למלא את הפרטים של הפורש וכן את האופן שבו הוא מעוניין לנצל את הפטור. אפשר למצוא את טופס 161 ד' באתר של מס ההכנסה ולהוריד אותו.

כדי להימנע מביצוע טעויות וכדי שההחלטה תשרת את המטרות של הפורש באופן מדויק, חשוב להיעזר בבעל מקצוע שמתמחה בפרישה.

יש לציין שניתן לערוך שינויים בבקשה לקיבוע זכויות תוך שלושה חודשים מהמועד שבו הטפסים הוגשו למס ההכנסה. לאחר שחלפו שלושה חודשים ממועד הגשת הטפסים, יהיה ניתן לערוך שינוי רק במקרה שהפורש ביקש פטור למשיכת מזומן בעתיד ובמידה שהוא מעוניין להמיר את הפטור לפטור עתידי לכספי קצבה.

קיבוע זכויות – לקבל סיוע ממומחים

קיבוע זכויות הוא תהליך חשוב ביותר שיכול להשפיע על עתידו הכלכלי של הפורש, ולכן, חשוב להיעזר במומחים בתחום.

במידה שאתם מעוניינים לבצע תהליך של קיבוע זכויות, אתם מוזמנים לפנות אלינו – אל חברת "צדק תרדוף, החזרי מס אונליין" ואנו ספק לכם ייעוץ מקצועי ונלווה אתכם לאורך כל הדרך.

במהלך שנות עבודתנו הרבות צברנו ניסיון נרחב וסייענו ללקוחות רבים ומגוונים. עובדינו המנוסים יערכו את כל הבדיקות הנדרשות עבורכם ויסייעו לכם לבצע את הבחירות המדויקות ביותר, כך שתוכלו להיות רגועים בנוגע לנושא.

נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם להפיק את המירב מהזכויות שמגיעות לכם. אנו זמינים עבורכם לכל שאלה ובקשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *