חשיבות היעזרות באנשי מקצוע לקבלת בדיקת זכאות להחזרי מס ודרישת ההחזרים

החזרי מס להורים לילדים בעלי ליקויי למידה או לקויות למידה
מרץ 22, 2016
סיבות המזכות בהחזרי מס לשכירים
יוני 2, 2016

חשיבות היעזרות באנשי מקצוע לקבלת בדיקת זכאות להחזרי מס ודרישת ההחזרים

ישנה חשיבות רבה בהיעזרות באנשי מקצוע לקבלת בדיקת זכאות להחזרי מס ודרישת ההחזרים ממס הכנסה. נמחיש את החשיבות בפנייה לאנשי מקצוע מיומנים בתחום החזרי מס בדוגמא הבאה:

" מגיע לי החזר מס ! אני בטוח בכך, אמר צחי. צחי עבד בחברת הייטק במשך 8 שנים ופוטר בחודש נובמבר לשנת 2014.

בחודשים הבאים צחי פנה ללשכה וקיבל דמי אבטלה במשך 6 חודשים. מיד לאחר מיצוי זכאותו לקבלת דמי אבטלה, צחי החל בעבודה חדשה (בחודש מאי של השנה העוקבת 2015)

צחי, אשר קרא מאמרים באינטרנט העוסקים בתחום של החזרי מס לשכירים, הבין כי לאור נתוניו האישיים והעובדה שלא עבד במשך 6 חודשים הוא זכאי להחזרי מס הכנסה.
צחי אף הגדיל לעשות והשתמש בסימולטור מס באתר מס הכנסה. בהתאם לסימולטור מס החזרי המס הצפויים של צחי היו כ-16,000 ש"ח.

צחי פנה למשרד פקיד השומה הקרוב למקום מגוריו, חתם על טפסי 1301 לשנים 2010-2015 וצירף נתונים על הכנסותיו בשנים אלה, הכוללים טפסי 106 ואישורים על דמי אבטלה שקיבל.

לאחר תקופת המתנה ממושכת, קיבל צחי החזר לחשבונו בבנק. ההחזר שקיבל צחי היה נמוך משמעותית מהתחשיב שלו (קיבל החזר בסך של 8,600 ש"ח)

חסר אונים ומופתע מעצם ההפרשים בסכום החזרי המס, פנה אלינו צחי לצורך בדיקה של השומות שקיבל ממס הכנסה.

משרדנו נרתם למשימה. כדי לבצע בדיקת שומות מס הכנסה, אנו פועלים בדרך דומה לדרך בה אנו קולטים לקוח חדש אשר לא הגיש דוחות להחזרי מס בעבר או בשנים האחרונוץ.

לאחר החתמת צחי על הייפוי כח הנדרשים, לרבות ייפוי כח למס הכנסה, ייפוי כח לבטוח לאומי (לצרכי וידוא מקומות העבודה שלו וקבלת אישורים שנתיים על דמי האבטלה שקיבל), לאחר השלמת המסמכים הנדרשים בתיקו של צחי אשר לא צורפו במקור על ידו, הגענו למסקנות ולתוצאות הבאות:

מסקנות:

  1. לצחי קיים בטוח חיים משכנתא. הוא אמנם צירף את אישורי המס לדוחות שהגיש, אך לא מילא את סכום התשלום לבטוח חיים כנדרש, והדבר לא תוקן על ידי פקיד השומה.
  2. בשנתיים מתוך שש השנים שצחי הגיש בקשה להחזרי מס, לא נקלטו בדוחות ובשומות תשלומיו של צחי לקרן הפנסיה. תשלומים אלה מזכים בזכוי של 35% מהסכום ששולם, כפוף לתקרה.
  3. צחי סיים תואר אקדמאי (תואר ראשון) בשנת 2010. ידוע היה לצחי כי הוא זכאי לנקודת זכוי אחת נוספת במשך 3 השנים שלאחר יום התואר. אמנם נקודת הזכוי הנוספת אכן הוענקה לצחי דרך המעסיק שלו, אך צחי לא ידע כי היה עליו לצרף אסמכתאות מתאימות גם לדוחות להחזרי המס שהגיש.
  4. בשנת הפרישה והפיטורין, צחי קיבל פיצויי פרישה מוגדלים, עליהם שילם מס הכנסה לפי שיעור המס השולי שלו. בשנה שלאחר מכן, גובה הכנסותיו של צחי ירד במאוד, דבר שהביא לירידה במס השולי שלו. טיפול נכון במקרה כזה היה לבקש ולבצע פריסת מס בגין הפיצויים החייבים במס.תוצאות הפניה של צחי למשרדנו:
    בגין תקוני בטוחי חיים בגין משכנתא – תוספת של 6,000 ש"ח להחזר
    בגין תקוני קליטת התשלומים לקרן הפנסיה – תוספת של 4,500 ש"ח להחזר
    בגין תיקון קליטת נקודת זכוי בגין תואר – תוספת של 7,500 ש"ח להחזר
    בגין בצוע פריסת מס או פריסת פיצויים משנת 2014 לשנת 2015 – תוספת של 5,500 ש"ח להחזר

    סה"כ תוצאת תקוני השומות וההחזרים הנוספים שהשגנו עבור צחי: 23,500 ש"ח.
    למרבה המזל צחי ידע או חש כי משהוא לא הסתדר לו עם סכום ההחזרים שקיבל ולכן פנה אלינו לצורך בדיקה חוזרת.
    במקרים רבים אנו יודעים כי אזרחים מקבלים ומשלימים עם סכום החזרי המס שקיבלו לאור הגשה עצמית שלהם.
    ההמלצה שלנו לפנות לגורם מקצועי מיומן בתחום המכיר את כל האפשרויות החוקיות על פי פקודת מס הכנסה והפרקטיקה המקובלת, לדרישת וקבלת מירב החזרי המס המגיעים לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *