סיבות זכאות מס לשכיר

כל מה שחשוב לדעת על החזרי מס לשכירים

על פי פקודת מס הכנסה, שהיא למעשה החוק שמכוחו גובים מס הכנסה מאזרחיה ותושביה של מדינת ישראל, כל שכיר אשר שילם במשך שנה שלמה מס הכנסה, ובסוף השנה התברר כי היה אמור לשלם פחות ממה ששילם, יקבל החזר על כל התשלום העודף אשר נגבה ממנו במשך השנה החולפת (ועד 6 שנים אחורה). שכירים רבים לא מודעים לכך וכלל לא מגישים בקשות עבור החזרי מס לשכירים, מה שעשוי להתברר כטעות כי פעמים רבות מגיע להם כסף רב בחזרה. לכן, בחברה "צדק תרדוף בע"מ" אנו מעמידים לרשותכם צוות של מומחים בתחום אשר מייצגים כל לקוח מול מס הכנסה ומבצעים עבורו את כל התהליך בכדי שיוכל למצות את הזכויות המגיעות לו עד תום.

מהן הסיבות אשר בגללן שכיר עשוי להיות זכאי להחזרי מס?

החזרי מס לשכירים יכולים להגיע מכמה סיבות עיקריות:

  1. שכיר אשר נמצא בקבוצה הזכאית לנקודות זיכוי במס הכנסה, אך שילם בפועל את מלא הסכום ללא הפחתת הזיכוי הנדרש. זה יכול להיות שכיר שהינו חייל משוחרר, הורים חד הוריים, תושבים אשר מתגוררים ביישובי ספר וכדומה. כל אלה אינם נדרשים לשלם את מלא הסכום למס ההכנסה והם זכים להפחתה בתשלום המס. במידה והם אכן שילמו את מלא הסכום, הם יהיו זכאים להחזר.
  2. שכיר אשר פועל לא עבד לאורך כל השנה והיו תקופות בהן לא היתה לו הכנסה. בשל העובדה שמס ההכנסה מחושב על פי ממוצע שנתי, אדם אשר לא עבד לאורך כל השנה יהיה זכאי להחזרים עבור התקופה בה לא עבד.
  3. סיבות אחרות כמו פעילות בשוק ההון, מתן תרומות, עובדים אשר עבדו בחו"ל ועוד.

למצות את כל הזכויות המגיעות לכם

כאמור, ישנן כמה סיבות לקבלת החזרי מס לשכירים, וישנם חישובים רבים אשר יש לבצע בכדי לדעת מהו סכום ההחזר המדויק לו זכאי האדם, אם בכלל. לכן, אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם, אל תעשו זאת לבד.